Autoritatea Rutieră Română

Programa de evealuare  pentru obținerii atestatului de instructor categoria:

Candidații vor fi evaluați pentru prezentarea unui subiect specific din cadrul lecției de predare către un elev.
 
Obiective evaluare:
 
a. Efectuare probe traseu poligon
b. Scopul lecției
c. Anunțarea obiectivelor operaționale
d. Metode și mijloace didactice
e. Verificarea însușirii aspectelor teoretice
f. Referințe/repere de judecată/decizie/acțiune
g. Succesiunea operațiilor specifice și demonstrația
h. Fixarea cunoștințelor, exercițiu
i. Oprirea și asigurarea vehiculului
j. Evaluarea lecției
 
1.Pentru promovarea probei practice, candidatul trebuie să obțină cel puțin nota 7 la fiecare obiectiv..
 
2.Pentru categoria A, trebuie ca în prealabil, iar pe parcursul lecției, să fie capabil
– să se asigure asupra condițiilor de siguranță/legalitate
– să-și organizeze activitatea de pregătire
– să identifice/creeze condițiile necesare îndeplinirii obiectivelor propuse
– să facă cel puțin o referire expliciți/expres!, prin îndrumare/asistare sau evaluare/motivare, la toate obiectivele generale și specifice nominalizate.
Lipsa referirilor sau referiri greșite la trei din obiectivele generate și/sau specifice conduce la acordarea calificativului respins.
 
3.Candidații care in timpul demonstrației nu reușesc efectuarea corectă a manevrei/manevrelor prevăzute în subiectul de examen sunt declarați respinși.
 
4.Candidații care se prezinta la examen in stare de ebrietate, sub influenta băuturilor alcoolice, substanțelor ori produselor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora ori au manifestări de natură să perturbe examinarea celorlalți candidați, vor fi declarați respinși.
Vezi subiectele de evaluare pentru categoria A
Proba practică a examenului în vederea obținerii atestatului de instructor categoria B/BE se desfășoară pe traseele utilizate în procesul de instruire practică a cursanților din școlile din școlile de conducători auto.
 
Pe parcursul probei practice, candidatul își asumă rolul de instructor auto și susține două lecții de instruire practică, la volanul autovehiculului aflându-se un alt candidat la obținerea atestatului auto.
 
Proba practică are două părți.
 
Partea I. (ELEV ÎNCEPĂTOR)
În prima parte elevul susține o lecție specifică unui elev aflat la începutul instruirii practice, axat pe un subiect concret de instruire. În cadrul acestei părți a probei practice candidații vor avea subiecte diferite, stabilite printr-o atribuire aleatorie.
 
Obiective evaluare
 
a. Scopul lecției
b. Anunțarea obiectivelor operaționale
c. Metode și mijloace didactice
d. Verificarea însușirii aspectelor teoretice
e. Alegerea locului de desfășurare
f. Referințe/repere de judecată/decizie/acțiune
g. Succesiunea operațiilor specifice și demonstrația
h. Fixarea cunoștințelor, exercițiu
i. Oprirea și asigurarea vehiculului
j. Evaluarea lecției
 
 
Partea II. (ELEV AVANSAT)
În cea de-a doua parte a probei practice, candidatul susține o lecție de instruire practică recapitulativă cu un elev aflat înaintea examenului în vederea obținerii permisului de conducere.
Vezi subiectele de evaluare pentru categoria B / BE
Proba practică a examenului în vederea obținerii atestatului de instructor categoria C/CE se desfășoară pe traseele utilizate în procesul de instruire practică a cursanților din școlile din școlile de conducători auto.
 
Pe parcursul probei practice, candidatul își asumă rolul de instructor auto și susține două lecții de instruire practică, la volanul autovehiculului aflându-se un alt candidat la obținerea atestatului auto.
 
Proba practică are două părți.
 
Partea I. (ELEV ÎNCEPĂTOR)
În prima parte elevul susține o lecție specifică unui elev aflat la începutul instruirii practice, axat pe un subiect concret de instruire. În cadrul acestei părți a probei practice candidații vor avea subiecte diferite, stabilite printr-o atribuire aleatorie.
 
Obiective evaluare
 
a. Scopul lecției
b. Anunțarea obiectivelor operaționale
c. Metode și mijloace didactice
d. Verificarea însușirii aspectelor teoretice
e. Alegerea locului de desfășurare
f. Referințe/repere de judecată/decizie/acțiune
g. Succesiunea operațiilor specifice și demonstrația
h. Fixarea cunoștințelor, exercițiu
i. Oprirea și asigurarea vehiculului
j. Evaluarea lecției
 
 
Partea II. (ELEV AVANSAT)
În cea de-a doua parte a probei practice, candidatul susține o lecție de instruire practică recapitulativă cu un elev aflat înaintea examenului în vederea obținerii permisului de conducere.
Vezi subiectele de evaluare pentru categoria C / CE
Proba practică a examenului în vederea obținerii atestatului de instructor categoria D/DE se desfășoară pe traseele utilizate în procesul de instruire practică a cursanților din școlile din școlile de conducători auto.
 
Pe parcursul probei practice, candidatul își asumă rolul de instructor auto și susține două lecții de instruire practică, la volanul autovehiculului aflându-se un alt candidat la obținerea atestatului auto.
 
Proba practică are două părți.
 
Partea I. (ELEV ÎNCEPĂTOR)
În prima parte elevul susține o lecție specifică unui elev aflat la începutul instruirii practice, axat pe un subiect concret de instruire. În cadrul acestei părți a probei practice candidații vor avea subiecte diferite, stabilite printr-o atribuire aleatorie.
 
Obiective evaluare
 
a. Scopul lecției
b. Anunțarea obiectivelor operaționale
c. Metode și mijloace didactice
d. Verificarea însușirii aspectelor teoretice
e. Alegerea locului de desfășurare
f. Referințe/repere de judecată/decizie/acțiune
g. Succesiunea operațiilor specifice și demonstrația
h. Fixarea cunoștințelor, exercițiu
i. Oprirea și asigurarea vehiculului
j. Evaluarea lecției
 
 
Partea II. (ELEV AVANSAT)
În cea de-a doua parte a probei practice, candidatul susține o lecție de instruire practică recapitulativă cu un elev aflat înaintea examenului în vederea obținerii permisului de conducere.
Vezi subiectele de evaluare pentru categoria D / DE

Doar pe perioada dezvoltări platformei digitale a programei de evealuare, titlurile subiectelor la care apar și simbolurile (+++), reprezintă subiecte care conțin și elementele de conducere preventivă/defensivă.