PROGRAMUL DE ÎNVĂȚARE.

Cine trebuie să ne învețe și ce trebuie să ne învețe?

Prin statutul lor instructorii auto sunt cei mai potriviți pentru a transmite informații teoretice și practice despre cum se conduce un vehicol. În acest moment curricula de învățare cuprinde legislație rutieră și chestionare de examinare, iar noi ne poropunem să o completăm cu capitole teoretice de conducere defensivă, sisteme de siguranță active/pasive etc și ateliere practice în poligonul auto, astfel încât la finalul procesului instructorul va cunoaște toate capitolele necesare.

În România sun 2.191 de instructori auto acreditați. În anul 2024 toți instructorii interesați vor beneficia de sesiuni de pregătire teoretice și practice GRATUITE.

Pentru partea teoretică vor avea acces la o platforma online de învățare cu toate capitolele necesare, prezentate prin animații, video, text etc.

Pentru partea practică vor fi organizate sesiuni la poligonul pe care îl amenajăm, cu un program și recuzita standard, astfel oricare instructor să îl poate replica în alte locații.

Este principalul grup țintă de profesioniști care poate demultiplică o curricula completă și corectă. Un update complet al curriculei actuale de predare, trebuie să conțină capitole teoretice și foarte important cele practice. 

Frânare de urgență cu evitare. 50Km/h 60Km/h 70Km/h

Evitare cu revenire fără frânare. 50km/h

Poligon cu roți spate libere.

Regulă celor 2 secunde în funcție de greutate/condiții meteo

Exerciții de subvirare/supravirare asimetrice.

Exerciții de slalom asimetric.

CAUZELE ACCIDENTELOR RUTIERE.

Principalele cauze ale accidentelor rutiere produse în anul 2022 și consecințele acestora sunt prezentate în tabelul de mai jos. Prin acest proiect ne propunem să abordăm cele mai importante cauze a accidentelor grave (cei mai mari indici de mortalitate). Vrem să-I învățăm pe noii (și vechii) conducători auto cum să anticipeze pericolul și să reacționeze în cazul pierderii controlului mașinii.

Cauză

Accidente

Morți

Răniți

grav

Indice

mortalitate

1.viteză neadaptată la condițiile de drum

988

271

937

27.4

2.traversare neregulamentară pietoni

758

222

545

29.3

3.abateri bicicliști

741

124

622

16.7

4.neacordare prioritate pietoni

607

117

497

19.3

5.neacordare prioritate vehicule

516

89

528

17.2

6.pietoni pe partea carosabilă

295

139

162

47.1

7.nerespectare distanță între vehicule

246

66

221

26.8

8.depășire neregulamentară

233

81

246

34.8

9. alte preocupări de natură a distrage atenția

223

74

190

33.2

10. conducere sub influența alcoolului

214

45

212

21.0

11. neasigurare la schimbarea direcției de mers

213

43

195

20.2

12. abateri ale conducătorilor de atelaje sau animale

172

32

154

18.6

13. conducere fără permis

172

58

140

33.7

14. alte abateri săvârșite de conducătorii auto

141

35

127

24.8

15. neasigurare mers înapoi

131

25

106

19.1

16. circulație pe sens opus

129

48

148

37.2

17. adormire la volan

116

55

131

47.4

18. viteză neregulamentară

96

46

74

47.9

19. abateri pasageri/călători/însoțitori

65

5

61

7.7

20. întoarcere neregulamentară

32

8

29

25.0

21. alte abateri pietoni

30

12

19

40.0

22. nerespectare reguli trecere cale ferată

27

20

23

74.1

23. nerespectare semnalizare semafor

27

4

26

14.8

24. neasigurare schimbare bandă

26

4

25

15.4

25. abateri ale conducătorilor de utilaje

18

3

18

16.7

26. animale sau alte obiecte

12

3

11

25.0

27. defecțiuni tehnice vehicul

10

4

9

40.0

28. nesupraveghere minori

9

1

8

11.1

29. infirmități sau afecțiuni medicale

6

3

3

50.0

30. conducere sub influența drogurilor

5

6

3

120.0

31. neasigurare stabilitate încărcătură

3

1

3

33.3

32. obstacol nesemnalizat pe carosabil

3

0

3

33. nerespectare indicatoare rutiere de obligare sau

reglementare

2

0

2

34. oprire, staționare neregulamentară

2

1

1

50.0

35. alte cauze referitoare la drum

1

0

1

36. conducere agresivă

1

0

1

37. depășire încărcătură

1

0

2

38. drum deteriorat sau în lucru

1

1

0

100.0

39. semnalizare rutieră incompletă / insuficientă

1

0

1

CARACTERISTICILE TRAFICULUI RUTIER AUTOHTON.

  • Educație rutieră deficitară – ca urmare a unui model parental adesea necorespunzător și a dezinteresului cadrelor didactice în predarea acestei materii de studiu din sfera opțională
  • Sincope în testarea medicală şi psihologică – situație care permite accesul în trafic al unor persoane cu afecțiuni sau comportamente incompatibile cu calitatea de conducător auto
  • Creșterea accentuată a parcului de vehicule înmatriculate – cu 70,2% în ultimul deceniu și apariția unor noi categorii de vehicule – bicicletele și trotinetele electrice
  • Amploarea căpătată de fenomenul moto – numărul utilizatorilor unor astfel de vehicule fiind, din ce în ce mai mare
  • Superficialitate în abordarea problematicii siguranței rutiere – care este promovată în special la nivel declarativ și mai puțin prin acțiuni concrete și eficiente
  • Supraevaluarea aptitudinilor, capacităților și experienței proprii, pe baza faptului că unii au promovat din prima încercare examenul pentru obținerea permisului, se descurcă ușor în trafic și au deja vechime în conducerea auto (deși încalcă frecvent normele rutiere), au avut norocul să nu fie implicați încă în incidente majore (pentru că i-au ferit alții), sau nu au primit amenzi (pentru că poliția nu poate fi omniprezentă și nu pentru că ar fi circulat tot timpul corect)
  • Subestimarea efectelor unor comportamente periculoase, precum conducerea cu viteză excesivă, în stare de oboseală accentuată, desfășurând activități care distrag atenția ori sub influența alcoolului, ca urmare a obișnuinței de a săvârși frecvent asemenea abateri, fără a realiza potențialul de risc major al acestor comportamente
  • Percepție eronatată a riscului, pornind de la credința falsă că dacă greșești “cu grijă”, încalcând moderat normele rutiere (spre exemplu, prin depășirea limitelor de viteză cu numai 10-20 km/h, conducerea unui autovehicul după consumarea unui singur pahar de băuturi alcoolice sau prin forțarea trecerii pe culoarea galbenă), nu se comit abateri grave, în măsură să pună în pericol siguranța circulației

HAI SĂ SALVĂM
VIEȚI PRIN EDUCAȚIE.

Dacă nu schimbăm nimic, nimic nu se schimbă.

SPONSORIZEAZĂ

IMPLICĂ-TE ȘI TU!